Tåget på bilden har inget att göra med InfraMag utan får ses som en ren illustration
Investering
* Alla komponenter är standardiserade och fabrikstillverkade och monteras på plats
* Pelare och brobalkar är helt i stål. En brobalk på 30 meter väger endast 35 ton och kan lyftas på plats med en mindre kran och transporten av balkar kräver inte mer än vanlig timmervägsstandard
* Befintliga stationer kan uppgraderas, och nuvarande vagnpark kan användas tills den fasas ut
* Mycket låga kostnader för markinlösen
* Ingen snöröjning eftersom snön faller mellan spåren ner på marken
* Osannolik risk för urspårning där lok eller vagnar hamnar på marken
* Osannolik risk för driftstopp pga kollision med andra fordon, djur eller människor
* Liten risk för kopparstöld och annan åverkan på tågbanan
* En räls har lång livslängd då alla 4 sidor kan användas som kontaktyta mot tåghjulen genom att rälsen kan lyftas upp och vändas med den nya sidan som kontaktyta
* Vid marksättning kan pelarens höjd lätt ljusteras
* lätt att byta ur skadade delar
* Målningen håller i ca 40 år och brobalkarna kan målas om utan hinder för tågtrafiken
Vi bygger vår höghastighetsbana med våra lättaste moduler vilket gör att banan är endast öppen för person trafik. Det gör att kostnaderna för att bygga höghastighetsjärnvägen blir bara ca hälften av de kostnader man idag presenterar för byggnation av höghastighetsbanan.
EU tog ett beslut den 1 december 2022 att alla godstransporter skall
över till järnvägstransporter eller sjötransporter. Lastbilarna
skall bort från våra vägar och kommer endast att accepteras som
lokaltransporter mellan intermodala terminaler och kund. Alla
städer/samhällen med över 100 000 innevånare skall ha intermodala
terminaler för person och godstrafik. Skall vara utbyggda till den
31 december 2027.
Man har också enats om att
fortsätter man att köra som vanligt och inte bygger det som har
stipulerat kan EU centralt gå in och överta infrastruktur
planeringen i varje enskilt land.
Dess utom finns
det inskrivet att "poluter pay", vilket gör att
drivmedelspriserna kommer att få allvarligt stora kostnadsökningar
vilket kommer att bli kännbart för svenskt näringsliv.
Nedan kan du lämna dina kommentarer. Vi svarar så fort vi har läst av din kommentar och om den behöver ett svar ifrån oss. Behåll en hövlig och saklig ton. Personliga angrepp eller rasistiska kommentarer tas bort direkt. Välkommen att säga din mening:
Åk snabbt, billigt och säkert Tyst, bekvämt och behagligt 100 % miljövänligt
created with
WYSIWYG Web Builder .