• Inframag
    • AMCCT Hemsida
    • CCT Intermiodal Hemsida
    • Steel-line Hemsida
  • Inledning
    • Inframag
    • Verksamhetsområde för InfraMag
    • Byggnationer i 3 segment
    • Visioner
      • Förenklad samhällsplanering
      • Låga kostnader
      • Kort byggtid
      • Miljösmart
      • Återandvändning
  • Teknik
    • InfraMag bakgrund
    • InfraMag tågbanan
    • Teknik men ny boggi
    • Lastmodulen gemensam
    • InfraMag för och nackdelar
  • Vi bygger
    • materialval tågbanan
    • moduler för tågbanan
    • Byggtid, kostnader och ekonomi lätt InfraMag bana
    • var bygger vi
    • Höghastighetståg intermodalt
    • person och gods terminal
  • Framtidsbanan
    • Framtiden
    • InfraMag banor
    • Beräkningar för InfraMag tågen
    • Olika enkla terminallösningar
    • Nya linjen 1 Haparanda - Stockholm
    • Nya linjen 2 Luleå - Narvik
    • Nya linjen 3 Inlandsbanan
    • Nya linjen 4 Sundsvall - Trondheim
    • Nya linjen 5 Gävle - Ånge
    • Nya linjen 6 Stockholm - Malmö
    • Nya linjen 7 Stockholm - Oslo
    • Nya linjen 8 Stockholm - Göteborg
    • Nya linjen 9 Malmö- Oslo
    • Nya linjen 10 Göteborg - Oskarshamn
    • Nya linjen 11 Norrköping - Malmö
    • Nya linjen 12 Stockholm - Helsingfors
  • Fakta
    • Energijämförelse mellan tåg och lastbil/buss
    • Rullmotståndets inverkan på transporter
    • Energi och tidskostnader för transporter
    • Transport tider jämförelse
    • Energi per passagerare
  • Att åtgärda
    • El flyget
    • ingen fri forskning
    • Trafiikverket
    • Ellastbilar
  • Information
    • Om oss
    • Kontakt
    • Nyheter
    • broschyrer och utredningar
    • Externa rapporter
    • EU Beslut 1 dec 2022
  • Artiklar
    • Ansökningar
    • Debatt artiklar
  • Blog
  • Inframag
    • AMCCT Hemsida
    • CCT Intermiodal Hemsida
    • Steel-line Hemsida
  • Inledning
    • Inframag
    • Verksamhetsområde för InfraMag
    • Byggnationer i 3 segment
    • Visioner
      • Förenklad samhällsplanering
      • Låga kostnader
      • Kort byggtid
      • Miljösmart
      • Återandvändning
  • Teknik
    • InfraMag bakgrund
    • InfraMag tågbanan
    • Teknik men ny boggi
    • Lastmodulen gemensam
    • InfraMag för och nackdelar
  • Vi bygger
    • materialval tågbanan
    • moduler för tågbanan
    • Byggtid, kostnader och ekonomi lätt InfraMag bana
    • var bygger vi
    • Höghastighetståg intermodalt
    • person och gods terminal
  • Framtidsbanan
    • Framtiden
    • InfraMag banor
    • Beräkningar för InfraMag tågen
    • Olika enkla terminallösningar
    • Nya linjen 1 Haparanda - Stockholm
    • Nya linjen 2 Luleå - Narvik
    • Nya linjen 3 Inlandsbanan
    • Nya linjen 4 Sundsvall - Trondheim
    • Nya linjen 5 Gävle - Ånge
    • Nya linjen 6 Stockholm - Malmö
    • Nya linjen 7 Stockholm - Oslo
    • Nya linjen 8 Stockholm - Göteborg
    • Nya linjen 9 Malmö- Oslo
    • Nya linjen 10 Göteborg - Oskarshamn
    • Nya linjen 11 Norrköping - Malmö
    • Nya linjen 12 Stockholm - Helsingfors
  • Fakta
    • Energijämförelse mellan tåg och lastbil/buss
    • Rullmotståndets inverkan på transporter
    • Energi och tidskostnader för transporter
    • Transport tider jämförelse
    • Energi per passagerare
  • Att åtgärda
    • El flyget
    • ingen fri forskning
    • Trafiikverket
    • Ellastbilar
  • Information
    • Om oss
    • Kontakt
    • Nyheter
    • broschyrer och utredningar
    • Externa rapporter
    • EU Beslut 1 dec 2022
  • Artiklar
    • Ansökningar
    • Debatt artiklar
  • Blog

Mot framtiden

Framtiden redan här och EU driver på förändringen!

Svenska Trafikverket får mycket s​vårt att fullfölja vad som EU har bestämt

Beslut inom EU tagna den 1 december 2022

Sverige sämst i klass​en och sköter inte Sverige sina åtaganden kan EU gå in och ta över infrastruktur-frågorna och tvinga landet att agera i den riktning som har beslutats!

Saxat ur EU:s beslut

Alla orter/städer med mer än 100 000 innevånare skall ha en intermodal terminal/station klart 31 dec 2027

Alla godstransporter skall över på järnväg eller sjötransporter

Lastbilar skall endast finnas för lokaltransporter i anslutning till intermodala terminaler

Kortdistansflyg 500 km skall ersättas med snabbtåg

Elvägar - Lastbilar ingår inte i EU:s strategiska plan TEN-T

Höga drivmedelspriser "Poluter Pay" direktivet kommer näringslivet att allvarligt få stora kostnadsökningar för transporter

Beslutet syftar till en modernisering och behovet av en renare, grönare och smartare mobilitet genom att förbättra Trans European Transport Network, ett intelligent transportsystem, gränsöverskridande och långdistansresande samt storstadsmobilitet.

EU tar mer hänsyn till miljön än vad Trafikverket gör!

Möt framtiden  med INFRAMAG

Vi uppfyller alla krav i det nu antagna EU beslutet, hur den framtida infrastrukturen skall se ut och alla möjligheter som där skapas

Du reser från centrum till centrum

Vi kan påverka framtiden så låt oss göra det tillsammans!

Människan, tekniken och naturen

Verkligheten i kommande förändring där vi är rädda om nature​n!

Vi får en renare och friskare värd att leva längre i än idag!

Previous Next
Adress
InfraMag AB 
Box 22
826 40 Söderhamn
Sweden 
Viktiga länkar
amcct.se
cct.se
ops-infrastruktur
steel-line.se
Information
Företaget har F-skattsedel 

Viktigt

Bank: Handelsbanken
Bankgiro: Fråga oss

Template

created with

HTML Builder .