Nyheter som kan beröra InfraMag AB
Bilden på tåget har inget att göra med InfraMag utan får ses som en ren illustration
Info 1
Tillsammans med en internationell stor entreprenör håller det på att plockas fram dynamiska beräkningar över de stålbrobanor som finns presenterade inom AMCCT AB. Har genomförts men inte gått vidare.
Info 2
Tillsammans med Luleå Tekniska Universitet kommer de att medverka med sin kompetens för att föra projektet vidare, Omfattar både AMCCT AB och Inframag AB. Projektet beräknas pågå under 3 år. Dessutom kommer 1 - 3 examensarbetare att finnas med i projektet. Ansökan om medel från Trafikverket blev som väntat ett avslag. Vi tror givetvis att detta har att göra med FFI:s dominerande inverkan på de tre myndigheter som har med forskningsmedel att göra. Projektet upplevdes som ett hot emot lastbilsindustrin och måste därför stoppas.
Info 3
Under hösten (2024) kommer diskussioner att genomföras med tåg och vagntillverkare (ute i Europa) med inriktning på vår inframag lösning. Som vi ser det är det nödvändigt att gå utanför Sveriges gränser för att få ett resultat. Här i Sverige går det inte att utveckla något som utvecklar järnvägstransporterna!
EU tog ett beslut den 1 december 2022 att alla godstransporter skall
över till järnvägstransporter eller sjötransporter. Lastbilarna
skall bort från våra vägar och kommer endast att accepteras som
lokaltransporter mellan intermodala terminaler och kund. Alla
städer/samhällen med över 100 000 innevånare skall ha intermodala
terminaler för person och godstrafik. Skall vara utbyggda till den
31 december 2027.
Man har också enats om att
fortsätter man att köra som vanligt och inte bygger det som har
stipulerat kan EU centralt gå in och överta infrastruktur
planeringen i varje enskilt land.
Dess utom finns
det inskrivet att "poluter pay", vilket gör att
drivmedelspriserna kommer att få allvarligt stora kostnadsökningar
vilket kommer att bli kännbart för svenskt näringsliv. Det kommer att påbörjas flytt av svensk industri under året och kommande år!
This site was created with the Nicepage